Dagens brev - Kære Lotus

14. september 2019

Kære Lotus
Du var en pige på gymnasiet. Jeg kan ikke huske, hvilken klasse du gik i. Men jeg kan huske dit ansigt, og jeg kan huske dit navn. Din hæse stemme, og den magi jeg så stråle ud fra dig. Eller hvad det var, der strålede. Noget gjorde i hvert fald. Du kunne være én fra et eventyr eller en film, eller en af de bøger, jeg læste i stakkevis. Men du var bare en pige på et gymnasium. 
Vi var ikke venner, ikke som sådan. Men jeg betragtede dig gennem aulaen eller hørte dig grine i gården. Der var bare noget ved dig, noget jeg kendte - uden at kende dig. 
Jeg ved ikke, hvorfor vi ikke var venner, det var bare sådan, det var. Nogle var man venner med, nogle ikke. Det undrer mig på en måde, at jeg stadig husker dig så tydeligt.
Hilsen AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star