Dagens brev - Kære kastanje


30. september 2019

Kære kastanje
Du står der og spreder dig med dine tunge brede arme. Jeg kigger på dig om morgenen, og jeg kigger på dig om aftenen. Du er et træ i min by. Du er det træ, jeg kender bedst. Du er det træ, jeg bedst kan lide. I regnen er du mørk og glitrende stærk, mens dine frugter bliver modne under den stikkende kapsel. Jeg længes efter at samle dem og mærke den glatte kølige overflade i min hånd. Den brune farve brænder sig ind i huden, og jeg gemmer de små runde knolde i alle mine lommer. 
Til maj når du blomstrer med dine små hvide pyramider, bider jeg mig i læben. Over det syn på det træ i min by.
Du er en kastanje, du er et træ, og jeg ved ikke, hvordan folk i verden, klarer sig uden et træ som dig.
Kh AM


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star