Dagens brev - Kære Ernesto


20. september 2019
Kære Ernesto
Jeg tænker på, om vi to ser på den samme måne? Om vi går i den samme skov; hvilken jord træder du på? Hvilken hånd, holder du?
Jeg tænker på dine ord, der rammer mine ører, og at det er ord, jeg ikke kender. Det er som ord fra andres tunger. Som om dit sprog er en andens. 
Og når du lukker døren op, kender jeg ikke det blik. Når du løfter koppen fra bordet mod dine læber, kender jeg ikke den mund. Det er ikke den mund, der kyssede min engang. 
Men når dine ben lægger sig mellem mine, og når dine lange fingre borer sig ind i mine albuer, er det som om, din krop er min. Lidt endnu. 
Hvornår ved jeg, hvem du er?
Så drikker du sødmælk fra kartonen og en dråbe lægger sig i skægget på din hage, og mens jeg tænker på at fortælle dig det og det hele, vender du dig og går. 
Jeg ved ikke, hvorfor nogen ikke længere er dem, de er.
Kh A

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star