Dagens brev - Kære Elin

9. september 2019


Kære Elin
Jeg drømte om bjørnene igen i nat. De store sorte bjørne, der luntede rundt i forhaven. Den skinnende pels, og den måde de spankulerede derude. Som om det her var deres sted. Den måde de stak snuden op mod rønnebærrene, der hang i fyldige klaser hen over havegangen. 
Og den måde, en af dem roligt tog fat i mit barn og klemte den lille krop i sit gab. Den måde jeg skreg og bjørnen, der langsomt vendte sig og kiggede på mig med sine sorte øjne, inden den drejede rundt og gik. 
Med mit barn i sit gab. Og han hang der, dinglende som en død. 


Jeg skriger, til jeg vågner af min egen lyd. 
Og jeg forbander søvnen og dens uendelige tilbagevenden. 
Kh AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star