Dagens brev - Kære digter

8. september 2019


Kære digter
Når du skriver dine digte, og jeg føler, de er mine, når jeg læser dem.  Jeg læser dine digte og bliver forundret og forvandlet, og jeg rammes; så hårdt. De sorte bogstaver på det hvide, rammer mig indeni, dér hvor jeg ellers sjældent kommer. 
Du er en fremmed, jeg ved ikke hvem, du er, men du skriver noget, der føles som mine tanker, mine drømme og mine længsler. 
Hvordan kan du det, når du ikke kender mig? 
Så tænker jeg, at vi alle kommer fra det samme sted. Fra et sted, hvor vi engang var ens. Vi kommer fra et sted, hvor hjertet var rent og lyst mørkt.
Vi kommer fra ét sted.
Men alligevel - de ord…
KH AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star