Dagens brev - Kære system

24. august 2019


Kære system
Jeg klager ikke over dig. Jeg brokker mig ikke. Som sådan. Jeg siger bare, at der er noget galt. Der er noget helt galt med den måde, du ligesom har overtaget folks frie vilje. Det gør mig ærlig talt bange. Det gør mig bange, at jeg ser mennesker, der glemmer sig selv for at tilfredsstille dig og dine behov. Det gør mig bange, at du ligesom virker ligeglad, og at du bare fortsætter. Larmer, råber, regerer og fylder alt. 
Der er mennesker, der græder hver dag over dig. Over alt det du vil have, de skal gøre. Alt det du vil have, de skal udvise og erhverve sig af visdom, ambitioner, perfekthed, energi, slankhed, coolness, intellekt, muskler, biler, huse, både, pis og lort, kreativitet, omsorg, overskud og profit, profit, profit. Bare for at nævne noget af det. Helt ærlig, hvem tror du, du er? Ingen rigtige mennesker kan leve op til dens slags krav. . 
Jeg ved godt, du kan have gode sider. Bevares. Du gør det ok godt på nogle områder. Jeg beder dig bare om at skrue lidt ned - tag en slapper, slip ansvaret lidt, drop forførelsen og husk på, hvor vi kommer fra, os mennesker. 
Det bliver en win-win. 
Stol på os.
Kh AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star