Dagens brev - Kære Patti Smith

15. august 2019


Kære Patti Smith
“Just Kids” er min nye yndlingsbog. Aldrig har jeg læst noget som den. Den kærlighed. Den by. De liv. De ord, de sætninger. De… alt. 
Det der sker i din bog er større end ordene. Større end sætninger, syntaks og layout. Det er noget, der omkranser og indkredser. I en så koncentreret form, at det føles i min krop, som om det er mig, der er dig i den bog. 
Det er ikke til at forstå, hvordan sammensætningen af ord, skrevet og printet med blæk på et hvidt papir kan bringe mig så tæt på et menneske. Et menneske jeg ikke kender. Det er underligt og magisk uendeligt. 
Et menneske skriver en bog. Et andet menneske læser bogen. Noget forandres og noget foreviges. Er det noget med ånden og det universelle i os?
Den bog. Tak for den. 
Kh AM.  

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star