Dagens brev - Kære New York City

14. august 2019


Kære New York City
Vil du være min ven? Jeg har brug for en ven som dig - lige sådan en som dig. Det er noget med luften. Lugten, osen og smoggen. Duften og alt det høje. Det der skinner, og det der irrer. Det der sitrer, ryger og forsvinder. Det er noget med stemmerne, musikken og akustikken. Det er noget med fliserne på gaderne og menneskerne bag facaderne. Og selvom det ikke handler om det ydre, så er det også noget med den måde du ser ud. Åh, som du ser ud. 
Måske kan du være sådan en ven, jeg kan besøge, når jeg virkelig har brug for det? Sådan én, der ikke kræver det store. Én der bliver der, uanset hvad jeg finder på af dumme ting, skøre ting og helt forkerte ting. For det er sådan, ser jeg dig. Som én der er vild med tossede, dumme, ufattelige ting. Èn der er vild med de fleste. De skøre, de skæve, de små og de store. Som én, der bare er der.
For dig vil jeg gå så langt. 
Mon du kan se det for dig - dig og mig, New York City?
Kærlig hilsen AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star