Dagens brev - Kære mennesker, der har skabt mig

25. august 2019


Kære mennesker, der har skabt mig
Livet. Nogen siger, at livet er én lang lort, man skal tage en bid af hver dag. Jeg siger, at livet også er en stor, fed lagkage, man får lyst til at hoppe ned og rulle sig i, mæske sig i og æde løs af. 
Jeg tænker på dengang, jeg blev født. Med lyserød hud og nyklippede negle på et højt hospital med hvide vægge ude i forstaden. Alt det der kunne ske, alt det der skulle ske. At livet bliver givet én, uden man beder om det. At man bliver tvunget ud i verden. At man bliver bedt om at leve, at trække vejret, at skrige livet i gang. 
Jeg tager imod. Så godt jeg kan. 
Lort og lagkage, jeg lever det hele og tænker på, om der fra starten er udstukket en plan for det liv. Eller om det virkelig er meningen, man laver planen selv undervejs? Hvorfor sker ting? Og hvorfor er der ting, der ikke sker? 
Jeg lever det hele. Uanset.
Så tak for det liv.
Kh barnet

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star