Dagens brev - Kære menneske, der ikke kan lide børn med stemmer


19. august 2019

Kære menneske, der ikke kan lide børn med stemmer
Jeg fornemmer, du har det hårdt. Der er ikke så meget at sige til det. Og dog.
Med tiden er det gået op for mig, at der en sensitiv del i mig, der bringer min krop i en slags alarmberedskab ved pludselige høje toner. Jeg prøver at vænne mig til det, jeg er nødt til at vænne mig til det. For der er børn i mit liv. Der er børn i verden med stemmer. Stemmer som de øver sig i at bruge. Højt, rystende og larmende. Og sådan er det. 
Alle steder hvor du ser dig omkring, er der børn. Heldigvis. Jeg ved ikke, hvad der skulle ske med verden, hvis ikke der var børn uden stemmer. Måske du også er er nødt til øve dig i noget? 
Det er bare et forslag. 
Måske skal du øve dig i at forstå, at børnene er nødt til at øve sig i at bruge stemmen. At det er en måde at finde deres plads i livet. 
Ellers ved jeg, at der er billige boliger længere ude, derude hvor kragerne vender, og hvor der er længere mellem børnene. 
Det er bare et andet forslag. 
Kh AM


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star