Dagens brev - Kære Joanna

31. august 2019


Kære Joanna
Jeg skrev dit navn i min dagbog og ville altid ønske, det var mit. Jeg skrev:
J-(h)jerte
O-overpæn
A-anderledes
N-nuttet
N-naturlig
A-awesome
Jeg var 12. Og jeg skrev; 
“tag mig med til Joanna, 
tag mig med, tag mig med, tag mig meed. 
Hvis det er der, hvor man ikke bare skal passe sig selv.”
Men der var ingen sang, om mit navn. Og alt for mange bogstaver. Folk sagde Anne, andre Mette. Dengang var det ikke godt. 
Nu er det bare et navn.
Jeg er 38. Jeg skriver:
A-antielitær
N-not-så-nuttet
N-naiv
E-eftertænksom
M-mellemblond
E-enormt mærkelig
T-tykhudet
T-tyndhudet
E-eddermukkeme en læsehest og en dagdrømmer, og en der vil have gode venner. 
Åh, alle de e’er.
Men Joanna, jeg synger stadig om dig, selvom du også bare er et navn. 
Kh Anne Mette

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star