Dagens brev - Kære HB

28. august 2019


Kære HB
Hvad hvis jeg var en stjerne? Sådan én der lyste klart og stærkt fra himlen eller fra jorden eller alle steder fra. Sådan en stjerne du kunne varme dig under. Sådan en stjerne du kunne sole dig i skæret fra. 
Ville det så være anderledes med os to? Hvis jeg var en stjerne? Er du sådan én, der har brug for den slags lys for at trække vejret? Trækker du overhoved vejret?
Jeg har læst, at vi mennesker har en måne. At alle har en måne i sig. En måne der rummer så meget. Ting jeg ikke forstår om mig selv endnu, ting jeg langsomt opdager, ting der er vidunderlige, og ting der er ubehagelige meningsfulde. 
Jeg har ikke lyst til at glemme månerne. Tværtimod. Jeg kan mærke, jeg leder efter den. I dig og i mig. 
Men jeg bliver aldrig en stjerne. 
Har du tænkt på det? 
Kh A

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star