Dagens brev - Kære du

16. august 2019


Kære du
Okay, så kom sms’en. Efter 16 år, ca. Jeg havde ikke ventet på den. Men straks så jeg sengen for mig. Sengen på kvisten under loftet i Roskilde. Og den sorte silkekjole. Det var thaisilke. Sådan ville jeg have det, uden at vide noget om silke, men det var noget med følelsen, når man rørte ved stoffet, og den måde farven changerede. Og de 37 knapper i ryggen, som min moster syede i hånden. 
Det tog lidt tid. Meget faktisk. 
Alligevel ventede du. Indtil du tog videre. Afsted. Sådan var det. 


16 år alligevel. Måske er det mig, der overfortolker:
’Hej alle. Jeg har fået nyt nummer. 
Tilføj gerne til din telefon.’  


Jeg måtte google nummeret, 
for at finde ud af, det var dig.


Du var jo bare en dreng i en anden tid. Men alligevel.
Kh mig

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star