Dagens brev - Kære bog

22. august 2019


Kære bog
Den måde du bare står der, og venter på at blive taget. Lige meget hvad du er for én, så får jeg det så vildt, over at se dig stå der. Så vil jeg have dig. Ganske enkelt, jeg vil eje dig, åbne dig, røre ved dig, jeg vil kende dig. Det kan lyde bizart måske, men der er noget ved din blotte eksistens, der tænder mig. Noget der gør mig vild, nysgerrig, bange, forvirret, tvivlende og urolig. Noget der både gør mig længselsfuld og samtidig noget, der befrier mine længsler. 
Men allermest er jeg lettet, lettet og lykkelig over, at du findes i verden. 
Og at du ikke er alene. Det, at I er så mange, og at jeg aldrig ville kunne nå jer alle, gør mig jublende håbefuld. Det kan ikke gå helt galt, når I bliver ved med at formere jer så insisterende.
Tænk, hvad du gør ved os. Tænk, hvad du giver os. Hvis du bare vidste hvilke underværker, du skaber for menneskeheden. 
Vi kan ikke leve uden dig, så tak for at du findes i verden. 
Kh AM

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Dagens brev - Min kære bror og co.

Dagens brev - Kære Pernille

Dagens brev - Kære Bell Star